wtorek, 27 stycznia 2015

Okiem radnego: Wspieranie bibliotek

Od kilku już lat- na długo przed tym jak zostałem radnym starałem się wspierać poprzez zakup do nich książek jak i innych wydawnictw (filmy) zarówno Miejską Bibliotekę w Trzebini jak i "moją" filię biblioteki w Psarach. Sam jestem zapalonym czytelnikiem i gdy tylko czas pozwala z chęcią sięgam po ciekawą lekturę. W trzebińskiej bibliotece polecam dział popularnonaukowy i mediatekę, zaś w psarskiej wypożyczam beletrystykę. Wyniosłem to zamiłowanie do książek z rodzinnego domu, gdyż dziadkowie, którzy mnie wychowywali zwracali baczną uwagę, by wnuk czytał. Co tu dużo mówić połknąłem tego bakcyla i czytam. Pomaga mi też to, że w domu nie mam telewizora.
Nie tracę przez to czasu, zaś filmy które lubię oglądam sobie na ekranie puszczane przez projektor z dvd, które wypożyczam w trzebińskiej mediatece. Polecam to serdecznie - w bibliotece wypożyczenie filmu nic nie kosztuje! W tym tygodniu przekazałem psarskiej bibliotece osiem nowych filmów które mam nadzieję będą się podobać mieszkańcom Psar i Myślachowic, gdyż tymi dwoma filiami opiekuje się Pani Iwona Grabowska. Filmy są z licencją do (bezpłatnego) wypożyczania, z dobrymi aktorami jak zdobywcy Oskarów Judy Foster, Al Pacino, Russell Crowe czy Adrien Brody. Osobiście wolę książki, ale teraz czasy się zmieniają w kulturę obrazkową, co zresztą przewidział W.I. Lenin mówiąc że ,,Kino to najważniejsza ze sztuk". Wspierajmy biblioteki często najważniejsze instytucje kultury szczególnie w małych miejscowościach. Pozytywem jest to, że czytelnictwo w Polsce systematycznie acz powoli rośnie w czym jest wielki wkład bibliotek i przede wszystkim pracujących w nich ludzi. Z ciekawostek: Pierwsza biblioteka powstała w Psarach w roku 1892 z inicjatywy Krakowskiego Towarzystwa Oświaty Ludowej- za dwa lata będzie obchodzić 125 lecie!
Strona www Miejskiej Biblioteki w Trzebini (można z niej ściągać książki jako pliki na komputer tzw. Ibuk) www.mbp.trzebinia.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz