poniedziałek, 29 grudnia 2014

Okiem radnego: III sesja Rady Miasta i Gminy Trzebinia

29 grudnia 2014 odbyła się III sesja Rady Miasta i Gminy Trzebinia, w której jako radny wziąłem czynny udział. Sesja, która tradycyjnie odbyła się w Dworze Zieleniewskich, w swej najważniejszej części dotyczyła uchwalenia budżetu gminy na rok 2015. Budżet został przygotowany przez poprzedniego burmistrza oraz radnych poprzedniej kadencji. Z punktu widzenia mnie, jako nowego radnego pochodzącego i reprezentującego w gminie wieś Psary, nie jest najlepszy, gdyż nie zawiera inwestycji planowanych w naszym sołectwie. Wyjątkiem są te, które zawarte zostały w funduszu sołeckim na ten rok. Jednak budżet trzeba uchwalić do końca roku lub w uzasadnionych przypadkach do końca stycznia roku budżetowego. Wybory samorządowe nie są takim przypadkiem, tak więc budżet na rok 2015 przeszedł głosami 20 radnych z tym zastrzeżeniem, że w styczniu można będzie składać do niego poprawki, z czego jako radny będę chciał skorzystać. 

Wśród 29 punktów sesji (a ze sprawami bieżącymi, zapytaniami sołtysów i przewodniczących rad osiedlowych oraz wolnymi wnioskami było ich ponad 40) głosowałem za wyrażeniem zgody na bezprzetargowy wynajem lokalu położonego przy ulicy Piłsudskiego 2 w Trzebini, w którym mieści się jedyna na naszym terenie księgarnia. Tak jak większość członków komisji rozwoju głosowałem za. Niestety uchwała nie zyskała poparcia większości radnych i najemca pan Jura chcąc prowadzić księgarnię będzie musiał stanąć do przetargu, w którym stawka wynajmu jest znacząco wyższa niż ta, którą do tej pory płacił. Myślę, że ta księgarnia zaopatrująca wielu naszych uczniów w podręczniki zniknie z centrum naszego miasta, gdyż jest to działalność niezbyt dochodowa, a społecznie bardzo potrzebna. Warto by się było zastanowić czy nie jest ważne, by utrzymać w mieście księgarnię, tym bardziej że jest to malutki lokalik- nieco ponad 20 m kwadratowych. Nie piszę tego jako rzecznik pana Jury, ale miłośnik książek i ich wierny czytelnik.
Sporo emocji dostarczyła sprawa głosowania radnych na kandydatów do reprezentowania Gminy Trzebinia w Zgromadzeniu Związku Międzygminnego ,,Gospodarka Komunalna" w Chrzanowie i Zgromadzeniu Związku Komunalnego ,,Komunikacja Międzygminna" w Chrzanowie. Pan burmistrz Adam Adamczyk wysunął w swoim imieniu kandydatury pani Alicji Antoń do pierwszej i pani Ewy Siemek do drugiej- radni jednogłośnie przegłosowali na "tak" propozycje włodarza naszego miasta. Walka o głosy rozpoczęła się podczas głosowania w sprawie kandydatur radnych do spółek. Do przedstawicieli Trzebini w spółce ,,Gospodarka Komunalna" w Chrzanowie zaproponowano radnych Tadeusza Adamczaka, Jacka Wocha, Stefana Adamczyka i Waldemara Wszołka (odmówił). We władzach spółki zasiądzie dwóch pierwszych z tym że radny Woch wygrał z radnym Adamczykiem w dodatkowym głosowaniu( w pierwszym był między nimi remis po 13 głosów). Do władz spółki ,,Komunikacja Międzygminna" w Chrzanowie startowali radni Zdzisław Ścigaj i Tomasz Lizończyk, z których wybrany został ten pierwszy.
I ja osiągnąłem swój sukces, bowiem zostałem wybrany przez radnych Gminy Trzebini jako przedstawiciel gminy w Związku Gmin Jurajskich. W przeciwieństwie do poprzednio wybranych przedstawicieli spółek ja będę pełnił swą funkcję społecznie, co bardzo mnie cieszy. Mam sporo pomysłów na ciekawą promocję naszego regionu, a turystyka to moja pasja, szczególnie jeżeli chodzi o naszą gminę i powiat. Będę miał okazję robić to co lubię i w czym przez ostatnie parę lat miałem okazję sporo zdziałać. Nowy rok 2015 zapowiada się ekscytująco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz