czwartek, 28 stycznia 2016

Odpowiedź prawna na moją interpelację


Wczoraj otrzymałem odpowiedź pana mecenasa Marka Świtalskiego na temat mojej interpelacji w sprawie uchylania się od głosowań podczas sesji Rady Miasta. Odpowiedź, która niezbyt mnie ucieszyła, gdyż według przepisów radnych uchylających się od głosowania nie można karać potrącaniem  części diety.  Z tego wynika że nawet gdyby stosowny przepis znalazł się w Statucie Gminy byłby zaskarżony i uchylony przez organ nadzorczy.  Kilka lat temu w Trzebini były podejmowane próby stworzenia tzw. kodeksu etyki radnego który mógłby być pomocny w wypracowaniu zasad pracy radnego na sesjach, komisjach i w tzw. terenie. Może warto wrócić do tego pomysłu?

Dostałem również odpowiedź na temat większego zaangażowania się przez Gminę w wymianę oświetlenia ulicznego na energooszczędne Ledy i hybrydy. Gmina powinna się bardziej w to zaangażować gdyż są to bardzo realne i spore oszczędności. Dobrym przykładem jest całkowita wymiana oświetlenia na Ledy w zespole szkół na ZWM-ie która powinna dać w przeciągu kilku lat wymierne oszczędności. Sporą pozycję w budżetach Gminy stanowią wydatki na oświetlenie. Wymieniając oprawy i montując hybrydy powinniśmy zaoszczędzać rocznie przy całkowitym wymienieniu 50% . Wydaje mi się ze warto wcześniej podjąć nakłady na wymianę by potem w ciągu kilku lat zaoszczędzone pieniądze wydawać na to co samorządy lubią najbardziej czyli drogi, chodniki etc.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz