niedziela, 26 kwietnia 2015

Ostra Góra

W tym roku dzięki decyzji trzebińskich radnych oraz rady powiatu chrzanowskiego rozpocznie  się budowa pierwszego etapu pobocza utwardzonego przy ulicy Ostra Góra w Psarach.  Inwestycji  tak bardzo potrzebnej zarówno mieszkańcom Psar jak i Karniowic. Cieszę się, że dzięki zaangażowaniu mieszkańców, którzy zbierali w zeszłym roku (2014) podpisy pod petycją i nagłośnili problem, udało się nam wspólnymi siłami doprowadzić do jego szczęśliwego zakończenia. Wierzę, że ta inwestycja poprawi  w znaczący sposób bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i kierowców, którzy poruszają się tą drogą (powiatowa 1052 K). To było moje pierwsze poważne zadanie, jakie postawiłem przed sobą  będąc nowo wybranym radnym. Bardzo chciałem,  by nie zaprzepaścić kolejnej petycji i starań mieszkańców o coś, co powinno już być dawno zrobione. Ciężko tak na poczekaniu wyliczać wykonane telefony oraz osobiste spotkania z osobami, które miały wpływ na decyzję o przyznaniu środków na jego powstanie. Dużo się przy tej okazji nauczyłem. Dochodziło przy tym czasem do zaskakujących i wesołych  sytuacji, jak wtedy gdy jako pierwszemu gminnemu radnemu od sześciu lat! udało mi się (dzięki pomocy) wprosić na zamknięte posiedzenie ścisłego Zarządu Powiatu Chrzanowskiego (pięć osób), gdzie przed jego przedstawicielami udało mi się zaprezentować jak najszerzej problem bezpieczeństwa mieszkańców Psar i Karniowic mieszkających przy ulicy Ostra Góra. I to w ten sposób, aby mimo iż w nim zasiadający nie reprezentują tylko naszej gminy lecz wszystkie w powiecie zadanie ukazać jako bardzo ważne i skierować je  do realizacji już w tym roku. Swoje wystąpienie zakończyłem stwierdzeniem, że ,,jestem młodym radnym  i tak właściwie to nie miałem w swym programie wyborczym tego zadania, ale ze względu na dobro mieszkańców jestem tu jako ich przedstawiciel i że na pewno znajdą na to zadanie środki”.  Po uśmiechach na twarzach zebranych wiedziałem, że powinno być dobrze.

Dziękuję tu za pomoc i wsparcie tym wszystkim, dzięki  którym  pobocze powstanie. Dziękuję mieszkańcom ulicy Ostra Góra, którzy na zebraniu wiejskim w styczniu 2015 wyrazili zgodę na budowę pobocza utwardzonego, pani Teresie Trębacz z Psar za zmobilizowanie mieszkańców poprzez zbieranie podpisów pod petycją,  staroście powiatowemu Januszowi Szczęśniakowi za bardzo pozytywne, otwarte  nastawienie, panu burmistrzowi Adamowi Adamczykowi  za  dołożenie z budżetu gminy Trzebinia pieniędzy na bardzo znaczące dofinansowanie zadania w wysokości 50 % na pierwszy etap, dyrektorowi Grzegorzowi Żuradzkiemu za poparcie, fachowość i pomysł na budowę pobocza dla pieszych w miejsce ,,nieszczęsnego” chodnika, radnemu i członkowi zarządu powiatu Andrzejowi Jurze za nieocenione wsparcie, radnemu powiatowemu Tadeuszowi Szybalskiemu za dobry pomysł na sposób realizacji zadania, przewodniczącemu  rady powiatu Stanisławowi Duszy za cierpliwość i bardzo pomocne rady dla  ,,młodszego kolegi”, mieszkańcom Psar z ,,pierwszego etapu” za bezproblemowe podpisanie oświadczeń oraz naszym trzebińskim radnym Barbarze Paszczy i Jackowi Wochowi za celne rady i wsparcie w realizacji tego zamierzenia. Fajnie, że sprawa chodnika znalazła wreszcie szczęśliwy finał.  Pierwszy etap będzie realizowany już w tym roku, następne w kolejnych latach. Nie poprzestaję na tym i cały czas staram się rozwiązywać  inne ważne sprawy dla sołectwa i gminy. Liczę na częsty kontakt z mieszkańcami Psar. 
                                                                                                      Tomasz Piszczek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz