wtorek, 26 maja 2015

Słupy niskiego napięcia

Jako radny, poza swoimi obowiązkami w gminie, zajmuję się też wieloma sprawami, o których załatwienie proszą mnie mieszkańcy. Są to w sumie sprawy drobne, niezbyt ,,atrakcyjne", ale jednak szalenie istotne dla rozwoju naszej wsi. Jedną ze spraw, którą zająłem się od początku mojej kadencji radnego, była kwestia wymian słupów niskiego napięcia w naszym sołectwie. Sprawa niepopularna wymagająca sporego zachodu, bo poza biurem Taurona w Sierszy wymagająca również wizyt w rejonie, w Będzinie. Dzięki temu w tym roku zostaną wymienione zgłoszone przeze mnie dzięki interwencjom mieszkańców słupy niskiego napięcia min. na ulicy Nowej czy Szkolnej w Psarach. Moje pisma o kilka innych czekają na wizję lokalną i rozpatrzenie w Tauronie. 

Najprościej jest z wymianą słupów niskiego napięcia wykonanych z drewna- takie są niebezpieczne i można liczyć na ich dość szybką wymianę w ramach interwencji. Gorzej przedstawia się sprawa tych starych betonowych zbrojonych, które często są w złym stanie technicznym, wyszczerbione i z przerdzewiałym zbrojeniem. Najczęstszy argument techników Taurona, którzy przyjeżdżają obejrzeć te słupy to takie, że są inne jeszcze w gorszym stanie technicznym niekoniecznie na terenie naszego sołectwa czy gminy. Jednak cierpliwość i perswazja dają efekty (choć nie zawsze). Muszę też przyznać, że pracownicy Taurona są bardzo kompetentni i sprawdzają dokładnie każde zgłoszenie. Moim marzeniem jako radnego jest kompleksowa wymiana wszystkich słupów przy głównych ulicach Psar, takich jak Nowowiejska czy Jana Pawła II.   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz